טלוויזיה בהוראת קבע – מה זה וכיצד זה יכול לשרת אותנו?

תוכן עניינים:

עם השנים, אנחנו נוטים לרכוש טלוויזיות בתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר. בין אם אנחנו מעוניינים לרכוש מכשיר חדש לבית או לעסק ובין אם אנחנו מעוניינים להחליף מכשיר ישן במכשיר חדש. מאחר והיום יש הרבה מאוד אפשרויות לרכישת מכשירי טלוויזיות איכותיות בתנאים טובים, אזי שאנחנו עושים זאת בתדירות גבוהה יותר מאשר בעבר.

אחת השיטות הנוחות לרכישת טלוויזיה היא באמצעות הוראת קבע. הרעיון הוא פשוט. במקום לשלם את מלוא הסכום על המכשיר או לקצוב את הסכום למספר תשלומים בודד על פי האפשרויות שחברת האשראי מאפשרת לנו, הרי שאנחנו יכולים לשלם על הטלוויזיה דרך הוראת קבע מחשבון הבנק שלנו. בצורה כזו אנחנו נשלם מדי חודש סכום שווה, עד אשר נשלם את מלוא הסכום עבור המכשיר.

רכישת טלוויזיה בהוראת קבע אפשרית במצבים מסוימים. למשל, אם מדובר על טלוויזיה איכותית, גדולה ויקרה. במקרה כזה, נעדיף לשלם מדי חודש סכום ספציפי מאשר לשלם את מלוא הסכום בבת אחת. מעבר לכך, אם נשלם מדי חודש סכום ספציפי באמצעות הוראת קבע, אזי שלא נצטרך לשלם עמלות וריביות. זה יכול לחסוך עלויות שונות. ללא ספק זה יכול לעזור לנו מבחינה כלכלית.

 

איך זה מתבצע בפועל?

בעיקרון, בשביל לשלם על טלוויזיה בהוראת קבע, כל מה שאנחנו צריכים לעשות, זה להחליט לכמה תשלומים אנחנו רוצים לחלק את הסכום, זה יכול 12,24,36, תלוי בתנאי העסקה. ואז אנחנו יוצרים הרשאה דרך חשבון הבנק, על מנת שמדי חודש יחייבו אותנו על סכום מסוים.

כך נוכל לראות מדי חודש בחשבון הבנק הוצאה קבועה של סכום ספציפי המיועד לבית העסק ממנו רכשנו את המכשיר. ברגע שנשלם את מלוא הסכום, אז כמובן כבר לא נראה שום חיובים ובכך למעשה הוראת הקבע תסתיים.

 

למה ומתי זה יכול להשתלם לנו?

הרעיון של הוראת קבע הוא למנוע מאיתנו מצב בו אנחנו משלמים סכום גדול, משמעותי, בבת אחת. כך אנחנו מחלקים את התשלומים לאורך תקופה וזה יכול להשפיע עלינו בצורה כלכלית באופן משמעותי.

מאחר ויש טלוויזיות מאוד איכותיות ויקרות היום, הרי שהרבה יותר הגיוני לחלק את התשלום עליהן לאורך תקופה ממושכת. כך במקום לשלם סכום של אלפי שקלים בבת אחת או אפילו מאות שקלים במספר תשלומים בודדים, אזי שאנחנו יכולים לצמצמם את ההוצאה לעשרות שקלים בודדים מדי חודש לאורך תקופה ממושכת. כך סביר להניח שאנחנו לא נרגיש את זה באופן מהותי בחשבון הבנק.

יחד עם זאת, חשוב שנעשה את החישוב לפני כן, הן בשביל לדעת כמה אנחנו יכולים להוציא מדי חודש, וכן למשך כמה זמן נכון מבחינתנו לעשות זאת, בשביל שלא נמשוך את זה יותר מדי זמן, וזה לא ישפיע על הוצאות אחרות שלנו.