לגזור ולשמור – רשימת המקצועות הטיפוליים שאתם צריכים להכיר

תוכן עניינים:

אם אתם מעוניינים לעסוק באחד מאותם מקצועות טיפוליים ומבקשים להתחיל לצעדים לעבר המקצוע המבוקש, מומלץ שתכירו תחילה את כל המקצועות המשתייכים לקטגוריה זו – כמו גם את הדרך אותה תתבקשו לעבור בעבור כל אחד מהם.
אז אם גם אתם זכיתם בכינוי "הפסיכולוגים של החבר'ה" (או לפחות יצא לכם שם של כאלו שהעצה שלהם שווה יותר מכסף), להלן מספר מקצועות שכדאי לכם להכיר ואולי גם לעלות על המסלול בדרך לעיסוק בהם:

עבודה סוציאלית

עובדים סוציאליים הם אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחומי הרווחה של משפחות, ילדים ואנשים בכל הגילאים – מדובר בעיקר באוכלוסיות מוחלשות או כאלו אשר נמצאים במצוקה מסיבות כאלה ואחרות. תפקידם של העובדים הסוציאליים הוא לייעץ, ללוות, לסייע ולקדם את אותם האנשים.
בכדי להשתלב בעבודה כעובדים סוציאליים, עליכם להירשם ללימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית – אורך הלימודים הוא כשלוש שנים וניתן ללמוד את התואר במגוון רחב של מוסדות לימודים שונים, אוניברסיטאות ומכללות.

 

פסיכולוגיה

הדרך להפוך לפסיכולוגים היא דרך חתחתים ארוכה ומאתגרת  – היא מצריכה לסיים בהצלחה לימודי תואר ראשון, תואר שני והתמחות אשר אורכת 4 שנים נוספות.
במהלך הלימודים תוכלו לבחור תחום התמחות פרטני בעולם הפסיכולוגיה ובין היתר: פסיכולוגיה חינוכית ותחומים רבים נוספים.
לאחר שתשלימו את כל ההתחייבויות, תוכלו להתחיל ולעבוד כפסיכולוגים עצמאיים בקליניקה משלכם או להשתלב אחד מהארגונים, המרכזים הרפואיים ומקומות העבודה האחרים אשר מעסיקים פסיכולוגים.

 

ריפוי בעיסוק

תחום הריפוי בעיסוק עוסק באבחון, ייעוץ ושיקום בתחום הקוגניטיבי וההתפתחותי.
העוסקים בריפוי בעיסוק יכולים לסייע לילדים המתמודדים עם הפרעות שונות כמו: עיכובים התפתחותיים, הפרעות קשב וריכוז ובבוגרים אשר היכולות שלהם נפגעו כתוצאה ממחלות או תאונות. בכדי לעבוד בתחום, יש לסיים תואר בריפוי בעיסוק – משך הלימודים הוא כ-4 שנים.

 

פיזיותרפיה

פיזיותרפיה מהווה כתחום טיפולי נוסף, אשר העוסקים בו אמורים לסייע בשיקום אנשים המתמודדים עם בעיות שונות אשר קשורות לתחום התפקודי או הגופני.
בכדי לעסוק בתחום, יש לסיים תואר ראשון בפיזיותרפיה ובנוסף, יש גם לקבל רישיון ייעודי מטעם משרד הבריאות – את הרישיון ניתן יהיה לקבל רק אחרי שעוברים בחינות ייעודיות ומשלימים התנסות.

 

ייעוץ חינוכי

אם אתם רוצים לעבוד בתחום הייעוץ החינוכי, עליכם לקחת בחשבון שאתם צריכים להשלים בהצלחה תואר שני בעולם הייעוץ החינוכי. בנוסף, יש להוציא תעודת הוראה.
תפקידם של היועצים החינוכיים כולל בין היתר: פיתוח של תוכניות חינוכיות שונות עבור תלמידים ועבור אנשי חינוך שונים.

 

קלינאות תקשורת

מדובר בתחום פרא – רפואי, אשר לסייע לאנשים אשר מתמודדים על לקויות שונות בדיבור, לקות בתקשורת הלא מילולית, לקות בשפה ולקות בשמיעה.
בכדי לעסוק בתחום הקלינאות, יש צורך עבור דרך אשר כוללת בין היתר: השלמת תואר ראשון, מעבר של  מבחנים, עמידה בסטאז' ייעודי ורק בסוף התהליך ניתן יהיה לקבל רישיון מטעם משרד הבריאות אשר מאפשר את העיסוק בתחום.

כאמור, אלו הם רק חלק ממסלולי הלימוד בהם תוכלו לבחור על מנת לעסוק במקצועות טיפוליים. אם אתם לא מעוניינים לפנות ללימודים אקדמאיים, תשמחו לגלות כי יש לא מעט מקצועות טיפוליים אשר אינם מצריכים תואר ובין היתר: מטפלים בשיטת NLP, מאמנים אישיים, מאבחנים דידקטיים, הידרותרפיה, מטפלים בצמחי מרפא, מעסים, מנחי קובצות והרשימה עוד ארוכה ומגוונת. כאשר, ככך שתערכו היכרות אם יותר תחומי לימוד רלוונטיים, כך יעלו הסיכויים שבסופה של הדר תמצאו את המקצוע אשר יכול לספק את המענה הטוב ביותר על דרישותיכם, צרככם וציפיותיכם – לטמון בחובו סיפוק ואולי גם הכנסה מכובדת.