מהי התכנית החדשה במתמטיקה?

תוכן עניינים:

מתמטיקה היא אחד המקצועות החשובים ביותר לא רק ללמוד אלא גם שיופיע בתעודת הבגרות של כל בוגר תיכון, ללא קשר למסלול החיים שהוא מייעד לעצמו. עם הזמן משרד החינוך מעדכן את תוכניות הלימודים על מנת לוודא שהן מתאימות לא רק לעצם הבחינה אלא גם ליישום מאוחר יותר במהלך החיים הבוגרים.

 

השינויים בתוכנית הלימודים במתמטיקה

כאמור, התכנית החדשה במתמטיקה היא פרי מוחם של אנשי מקצוע במשרד החינוך אשר אמונים על קביעת תוכניות הלימודים במקצועות השונים ותחת תפקידם לבחון מפעם לפעם את הרלוונטיות או ההתאמה של תוכניות הלימוד למציאות הנוכחית שמשתנה ללא הרף. התוכנית החדשה שעומדת להיכנס לפועל ולתוקף תהיה מותאמת יותר למציאות מבחינה יישומית והגו אותה מתוך הרציונל שמעבר ללימודים ברמה גבוהה ורכישת יכולות וכישורים מעולם המתמטיקה – חשוב שבוגרי בתי הספר יוכלו ליישם א עקרונות המתמטיקה גם במהלך החיים שלהם ולא ימצאו את עצמם אובדי עצות בלי יכולת לבצע חישובים מורכבים או להבין איך לענות על שאלות מהחיים.

פריסת התכנים החדשים במתמטיקה

הרבה מאד עבודות מטה ושטח כאחד בוצעו לקראת החלתה של התוכנית ולכן חשוב מאד להבין שלא מדובר בשינויים נקודתיים אלא בשינוי מערכתי רוחבי שישפיע על דרך הלימוד בשלוש שנות התיכון, כלומר בכיתו י', יא' ו- יב' ויהיה קשור לכל רמות הלימודים – שלוש, ארבע או חמש יחידות לימוד לקראת בחינת בגרות במתמטיקה. חומר הלימוד התחלק לנושאים וקטגוריות והוחלט באיזה שלב ובאיזו כיתה יילמד כל נושא וכמובן שנקבעה גם רמת ההעמקה מבחינת כמה יחידות לימוד לומדים התלמידים. לשם כך גם המורים למתמטיקה בתיכון יעברו את ההכשרות המתאימות ויגיעו מוכנים לקראת שנת הלימודים הבאה.

 

המשמעויות של שינוי תוכנית הלימודים

אין ספק שיש לשינוי התוכנית השפעה רבה על לא מעט אנשים, הן ממערכת החינוך והן מחוצה לה. כל מי שקשור בסיוע לתלמידים להגיע מוכנים לבחינות הבגרות בכל המקצועות ובעיקר במתמטיקה ילמד לעומק את התוכנית החדשה על מנת לתת מענה לכל תלמיד שיצטרך כל סיוע. חשוב להגיש את הסיוע הזה על מנת לוודא ששום תלמיד לא נשאר מאחור ושכולם יוכלו לגשת לבחינה ולקבל את הציון שמשקף אותם ואת דרך הלמידה שלהם. עם הזמן התלמידים בעצמם ישימו לב שבזכות נושאים חדשים ודרכי למידה רלוונטיות הם ימצאו את עצמו עושים שימוש בדרכים שלמדו ומיישמים את העקרונות גם במהלך החיים האישיים שלהם, מה שיצביע על לימוד מעמיק והצלחת השיטה.