מקצועות אופנה נחשקים ומבוקשים

תוכן עניינים:

עולם האופנה הוא עולם מגוון, צבעוני, מלא יצירתיות ורבים רוצים לעסוק בו על תחומיו השונים. יש כל כך הרבה מקצועות שניתן לעבוד בהם בעולם זה, אך כמה מהם נחשבים לחוד החנית בתחום ורבים רוצים לעסוק בהם. אחד מהם הוא מקצוע העיצוב האופנה והשני הוא מקצוע האיפור, שניהם נמצאים בפרונט, בלב הליבה של תעשיית האופנה, ולשניהם תפקיד מכריע בקביעת טרנדים ובהובלת תחום האופנה. אז איפה לומדים את המקצועות הללו, איזה תעודות אפשר לקבל בסיום הלימודים ואיך מתחילים בתחום? כדאי להמשיך לקרוא. 

מקצועות האופנה המבוקשים

האופנה כוללת לא מעט מקצועות אך המבוקשים ביותר יהיו עיצוב אופנה וסטיילינג. עיצוב אופנה ניתן ללמוד בבתים הספר הגבוהים בתחום בארץ כמו שנקר ובצלאל, ובמסגרות של מכללות קטנות יותר, אך אין ספק שתעודות מהמכללות הגבוהות בתחום מצליחות לפתוח דלתות, הן בשל העובדה שכבר בשלבי הלימודים ישנה חשיפה גבוהה לסטודנטים ועבודותיהם, אך גם בשל העובדה שלימודים אלה נחשבים לקשים במיוחד ובוגריהם נחשבים לאנשי המקצוע המיומנים ביותר. 

לאחר סיום הלימודים ניתן להתחיל לחפש עבודה בתחום, לנסות להתקבל לבתי אופנה או לפתוח עסק עצמאי או בשיתוף עם מישהו נוסף. מבחינת לימודי סטיילינג, ניתן ללמוד אותם במסגרות רבות ולעשוק בתחום במגוון רחב של תפקידים בטלוויזיה, בהפקות אופנה ובבתי אופנה מובילים. מקצוע זה דורש ידע נרחב בהתאמת בגדים ואקססוריז, כאשר במסגרת הלימודים לומדים את כל הטכניקות לכך. 

מקצועות האופנה בתחום האסתטיקה והיופי 

אופנה היא לא רק פריטי לבוש – אופנה היא גם איפור ועיצוב שיער ובלעדי שני המקצועות האלה אף מראה אינו מקבל את צורתו השלמה. לא בכדי, חלק בלתי נפרד מתצוגות אופנה עילית קשור בקשר ישיר עם עיצוב השיער והאיפור, שגם כן מהווים חלק בלתי נפרד מהאמירה האופנתית. ההבנה המעמיקה בתחומים אלו מקנה לעוסקים בתחום אפשרויות תעסוקה על מסלולי הדוגמנות ומחוצה להם בהפקות אופנה, כשהם מהווים חלק משמעותי ביותר בתחום. כמו כן, ההיכרות המעמיקה בסוגי האיפור ועיצוב השיער לטלוויזיה, לבמה ולצילומי וידאו וסטילס מאפשרים משחקי צבע וטקסטורה שהופכים את האופנה למה שהיא היום. 

איפור לומדים במסגרת של קורס איפור מקצועי הכולל את כל תחומי האיפור לתעשייה. במסגרת הלימודים לומדים טכניקות שונות של איפור בתחום האופנה, התאמת האיפור לערב וליום, לתאורות שונות, לצילומים בחוץ ובתוך סטודיו, לטלוויזיה ולבמה. הלימודים מקנים ידע רב וטכניקות מתוחכמות למשחקי אור וצל, טשטוש פגמים, שימוש באלמנטים מיוחדים להדגשה ואת עולמות האופנה, האיפור והממשקים הקבועים ביניהם. את הקורס ניתן ללמוד בבתי הספר השונים ללימודי איפור בארץ, חלקם מקיפים ביותר וחלקם מתמקדים בתחומים מאוד מסוימים ומומלץ לבחון היטב את הקורס בטרם הבחירה בו. 

לימודי עיצוב שיער ניתן ללמוד כיום במסגרות רבות של מספרות על המתמחות גם בלימודים, או במסגרות של מכללות ביוטי מקצועיות בתחום השיער. בסיום הלימודים ישנן אינספור אפשרויות תעסוקה, החלק בעבודה כעצמאים וכלה בעבודה במסגרות קיימות המספקות שירותים בתחום האופנה, שם ניתן ללמוד לעומק על התחום בטרם פתיחת עסק עצמאי. רצוי לבחור במסגרות לימוד מקצועיות שמקנות תעודה איכותית שתסייע לפתוח דלתות בהמשך הדרך.