פוליסת חיסכון – מה זה וכיצד זה יכול לעזור לנו?

תוכן עניינים:

ישנן דרכים שונות להבטיח ביטחון כלכלי למשק בית. אנחנו יכולים להשקיע את הכסף שלנו ברכישת נכסים, יכולים להשקיע את הכסף שלנו ברכישת מוצרים ואמצעים פיננסיים שיעזרו לנו לייצר תשואה מסוימת שבעתיד תספק לנו ביטחון כלכלי. אפשר לבצע פעולות כלכליות שונות ומגוונות שיבטיחו, שבעתיד נוכל ליהנות מהכנסה כזו או אחרת.

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח ביטחון כלכלי, בין אם זה בטווח הקצר ובין אם זה בטווח הארוך, היא בעזרת פוליסת חיסכון. מדובר בפוליסה המאפשרת לנו לחסוך כסף כעת בשביל שנוכל להשתמש בו בעתיד.  אנחנו יכולים לעשות בו שימושים שונים על פי הצרכים שלנו, זאת כמובן בהתאם לסכומים שהצלחנו לצבור ולחסוך.

כל אחד יכול לבחון איזו פוליסת חיסכון יכולה לשרת אותו בצורה אופטימאלית, מתוך כוונה שהוא יוכל להפיק ממנה את התועלת המרבית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות אחרות. צריך לקחת בחשבון שהתהליך הזה חייב להתבצע מתוך הבנה, שהכסף נועד לשימוש עתידי, גם אם הוא בטווח הקצר. עם זאת, מתוך הכרה מה הסכומים שנוכל להפקיד היום בפוליסה.

 

איך זה עובד?

פוליסת חיסכון היא למעשה תוכנית שאנחנו מפקידים בה כסף, בין אם זה באופן קבוע ובין אם זה באופן חד פעמי. הכסף נשמר בפוליסה כל עוד אנחנו לא מושכים אותו וכן כל עוד הפוליסה נמשכת. יכול להיות שהיא תהיה מוגבלת בזמן ויכול להיות שנוכל להאריך אותה שוב ושוב על פי הצורך.

מעבר לעובדה שאנחנו מפקידים בתוכנית כסף, הרי שאנחנו גם נהנים מריבית מסוימת על עצם ההפקדה. ככל שנפקיד יותר, תהיה לריבית משמעות גבוהה יותר. יחד עם זאת, הריבית היא בדרך כלל קבועה ולכן אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהיא לא תגדיל בהכרח באופן משמעותי את סכום ההפקדה, אלא אם מדובר באמת על סכומים משמעותיים אותם אנחנו בוחרים להפקיד לחשבון.

 

איך חוסכים בצורה נכונה

בשביל ליהנות מפוליסת חיסכון בצורה אופטימאלית, הדבר הנכון מצידנו לעשות, זה לבדוק כמה כסף עומד לרשותנו, כמה מתוכו אנחנו יכולים לחסוך בשביל שבסופו של דבר נוכל גם לנהל משק בית שוטף, וגם לחסוך כסף לעתיד.

צריך לומר, הרבה פעמים משתלם מאוד לחסוך הרבה ולהשתמש במעט כסף בהווה, מתוך הבנה שבעתיד יהיה קשה יותר לייצר הכנסות. יחד עם זאת, אם יש ילדים אז בוודאי שההוצאות גדולות, ולכן אפשר שהחיסכון יהיה נמוך, מתוך הבנה שהסכום המצטבר יהיה משמעותי.

לפני סיום יש לציין, מעבר לחיסכון ולבחירת מסלול נכון בהקשר של ריביות, תנאי הפקדה ועוד, הרי שעלינו גם להתנהל נכון עם הכסף, באופן שוטף ובכלל. פוליסת חיסכון היא כלי אחד שיכול לשרת אותנו, אך הוא לא הכלי היחידי. אנחנו צריכים להשתמש בכסף שלנו בצורה חכמה בשביל שנהיה מסוגלים להבטיח ביטחון כלכלי לילדינו ולנו.