תכנית תלת שנתית בר אילן: הזדמנות ייחודית לתלמידים מוכשרים במתמטיקה

תוכן עניינים:

אוניברסיטת בר אילן מציעה לנוער מוכשר במתמטיקה את תכנית ההאצה לבגרות תלת שנתית. תכנית זו מאפשרת לתלמידים לסיים את לימודיהם התיכוניים בכיתות י"א ו-י"ב בלבד, ובמקביל להתחיל את לימודיהם האקדמיים באוניברסיטה.

התכנית מיועדת לתלמידים בכיתות ח'-י' אשר הציגו יכולות מתמטיות גבוהות בבחינת המיון של התוכנית. התכנית כוללת לימודים מתקדמים במתמטיקה, לצד לימודי אנגלית, ספרות, מדעים וטכנולוגיה.

הלמידה בתכנית מתקיימת בשעות אחר הצהריים והערב, ומתבצעת על ידי צוות מרצים מנוסה מהמחלקה למתמטיקה של האוניברסיטה. הכיתות קטנות והומוגניות, מה שמאפשר למידה אינטימית ומעמיקה.

בוגרי התכנית מקבלים תעודת בגרות מלאה בהיקף של 5 יחידות לימוד במתמטיקה, וכן זכאות ללימודי תואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת בר אילן.

 

יתרונות התכנית

תכנית ההאצה לבגרות תלת שנתית מציעה לתלמידים מוכשרים במתמטיקה יתרונות רבים, ביניהם:

 

כיצד להתקבל לתכנית?

הקבלה לתכנית מתבצעת על בסיס בחינת מיון. הבחינה כוללת שאלות במתמטיקה ברמה גבוהה, וכן שאלות באנגלית.

 

להלן תנאי הקבלה לתכנית:

למי מתאימה התכנית?

תכנית ההאצה לבגרות תלת שנתית מתאימה לתלמידים מוכשרים במתמטיקה אשר מעוניינים:

תכנית ההאצה לבגרות תלת שנתית היא הזדמנות ייחודית לתלמידים מוכשרים במתמטיקה. התכנית מציעה לימודים מתקדמים במתמטיקה, לצד הכנה לבחינת הבגרות ומלגת לימודים לאוניברסיטה.

מקצוע המתמטיקה יכול לפתוח דלתות בדרכים רבות.

 

בעולם האישי

למידת מתמטיקה מפתחת מיומנויות חשובות לחיים האישיים, כגון חשיבה לוגית, פתרון בעיות וחשיבה מופשטת. מיומנויות אלו חיוניות להצלחה בתחומים רבים בחיים האישיים, כגון:

 

בעולם המקצועי

למידת מתמטיקה היא תנאי הכרחי להצלחה ברבים מתחומי המקצועות, כגון:

כימיה, מדע, ביולוגיה ומקצועות ההנדסה.

בנוסף, למידת מתמטיקה יכולה לפתוח דלתות לאפשרויות תעסוקה חדשות. למשל, אנשים בעלי רקע מתמטי טוב יכולים להשתלב בתחומים חדשים, כגון ניתוח מידע, בינה מלאכותית ועיבוד שפה טבעית.

 

חשיבות למידת מקצוע המתמטיקה

מקצוע המתמטיקה הוא אחד המקצועות החשובים ביותר במערכת החינוך. הוא מהווה תשתית לכל תחומי הדעת האחרים, ובעל חשיבות רבה לחיים האישיים והמקצועיים של כל אדם, אנו משתמשים במתמטיקה כמעט בכל תחום בחיים.

 

חשיבות המתמטיקה לחיים האישיים

למידת מתמטיקה מפתחת מגוון מיומנויות חשובות לחיים האישיים, כגון:

 

חשיבות המתמטיקה לחיים המקצועיים

למידת מתמטיקה היא תנאי הכרחי להצלחה ברבים מתחומי המקצועות, כגון:

לסיכום, לימוד מקצוע המתמטיקה הוא חשוב וקריטי להצלחה בחיים האישיים והמקצועיים. המתמטיקה מלמדת מיומנויות חשובות לחיים, ופותחת דלתות לעולם של אפשרויות הן בזמן הגיוס לצבא והן בזמן חיפוש אחר עבודה בשוק העבודה.

מתמטיקה