תל"ן בבתי ספר – למה זה כל כך חשוב?

תוכן עניינים:

בעבר בית הספר היה מקום שבו לומדים מקצועות ליבה מוגדרים מראש. היה נדיר מאוד למצוא בבתי הספר כל מיני תוכניות שונות שלא קשורות לאותם מקצועות שונים. עם זאת בעשורים האחרונים אנו רואים שינוי מדיניות בכל מה שקשור למקצועות אחרים. עוד מקצועות ועוד תחומים שבעבר לא היו נמצאים בבית הספר, הפכו להיות חלק אינטגרלי. בשנים האחרונות נכנסה תוכנית תל"ן בבתי ספר שתקעה יתד משמעותי בהקשר הזה. אם בעבר כל בית ספר היה רשאי לבחור מה נכון עבורו, כעת ישנו תכתיב מצד משרד החינוך. כמובן שלתוכנית הזאת בדומה לתוכניות אחרות במערכת החינוך ישנם פלוסים רבים.

 

מה זה תל"ן בבתי ספר?

עוד לפני שנדבר על היתרונות של תל"ן בבתי ספר יהיה עליכם להבין מה זה. מדובר על כל מיני פעילויות ותחומי לימוד שונים שלא קשורים בהכרח למקצועות הסטנדרטיים. כל מיני תוספות שונות למערכת השעות שבעבר אולי היו מתקבלות בצרות עין. זה בעיקר תוספות שקשורות לתחביבים שונים של התלמידים שנמצאים בבית הספק. עוד דרך להראות לתלמידים כי בבית הספר אפשר לצאת עם ידע בתחומים נוספים.

 

לקחת הפסקה מהלימודים

זה אולי נשמע קצת מוזר, אך גם בתוך בית הספר צריך לקחת הפסקה מהלימודים. זה לא בהכרח אפקטיבי להעמיס על התלמידים שעות ארוכות של לימודים מעייפים. תל"ן בבתי ספר מאפשר לתלמידים לעשות משהו קצת שונה מכל מה שהם התרגלו לעשות עד כה. הפסקה קצרה משגרת הלימודים תאפשר לתלמידים להגיע עם כוחות מחודשים לקראת המשך היום. אם התלמידים מגיעים לשיעורים השונים עייפים ותוששים זה לא בהכרח יהיה טוב עבורם. שלא נדבר על כך שגם המחירים צריכים לעבוד הרבה יותר קשה.

 

תאפשרו לתלמידים לבוא לידיי ביטוי

ישנם תלמידים שמתקשים מאוד לבוא לידיי ביטוי בכל מה שקשור למקצועות הרגילים. עבורם מקצועות הליבה הם מקצועות שקשה להם מאוד להראות בהם בקיאות. על ידי הוספת תוכנית תל"ן בבתי ספר תוכלו לאפשר לכל אחת מהתלמידים לבוא לידיי ביטוי. כל אחד יוכל להביא את עצמו לידיי ביטוי במקום שבו הוא הכי טוב. יהיו כאלה שיעשו זאת במקצועות הרגילים, אחרים יעשו זאת במקצועות שנכנסו עם תוכנית תל"ן לבית הספר.

 

תגרמו לילדים להיות מאושרים

בסוף אתם תרצו כי הילדים יהיו מאושרים כאשר הם מגיעים לבית הספר. לא בטוח אם המערכת תהיה כל כך משמעממת הם ירצו להגיע לבית הספר בחיוך רחב. על ידי הוספת תל"ן בבתי ספר תוכלו לראות כי הילדים מחכים לימים השונים בבית הספר. אומנם הם יצטרכו ללמוד את כל מקצועות הליבה, גם אם הם לא מחבבים את המקצועות האלה. אך בנוסף לכך יהיו בכל יום כל מיני שיעורים שונים שהם מביאים איתם משהו אחר.